Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kysynpä kun en ole kovin liukkaalla vielä koskaan sätkinyt että kannattaako jääradalle lähteä wanhoilla kesärenkailla ollenkaan? Vai pärjääkö jotenkin?
Tuli noista auton omalla sähköllä käytetävistä sähkövastuksista mieleen että toimisikohan webaston korvikkeena lämpöputkiin moottorin ja/tai matkustamon suuntiin puhaltava 230V sisätilanlämmitin (tai hiustenkuivaaja) invertterin kanssa kulkimen omasta akusta? Akku vaihtaen isompaan ja aina töistä kotiin palatessa kytketään laturiin. Aamulla lämmitystolpan vierestä töihin lähtiessä voidaan tietysti pohottaa suoraan tolppasähkölläkin. Äskeisen kävelylenkin aikana laskeskelin ihan kohtuullisia ampeeritunteja kun tavoitteena on lämmittää akkuvirralla vaan sen verran että kerran päivässä pääsee lämmitystolpattoman työpaikan pihasta ajamaan kotiin.
Voisikos öljynjäähdyttimen ottaa talveksi kokonaan pois varaston hyllyyn ja korvata se putkella ja puhallinkoteloa tilkitsevällä levyllä? Vai kuumenisiko liikaa? Ei ainakaan jäähdytyskenno poksuisi.
Mikäs mun kytkimessä repsottaa kun se ravistaa aina pari ensimmäistä liikkeelle lähtöä, sitten lämmettyään toimii kuin unelma? Kutonen kyseessä, ei aavistusta minkä kehitysversion kytkin.
Jousitusta laskettaessa olkatapinkulman kääntyessä pitäisi kuitenkin ohjauksen palautusvaikutuksen suurentua samaa tahtia kun mutkaan kääntäminen muuttuu raskaammaksi.
Minä parkkeeraan myös aina rengas rotvallia vasten jos mahdollista. Näin hataralla päällä meinaa olla ongelmana unohtaa käsijarru päälle ajon ajaksi. Vaikka ihan virkamiehen hyväksi mittaamassa kunnossa rumpukäkkäri nyt on niin ei sitä huomaa kun on niin valtavasti tehoa moottorissa.
Enemmän työtä taitais teettää 400kg painorajan alle pääseminen.
Rättärillä on ollut suotuisa vaikutus pinnan pitenemiseen. On ihan normaalia ettei aina pääse edellä hidastelevan ohi. Ja saatan talviautollakin ajella yhdeksääkymppiä (kesälläkin) rekkojen letkassa huomaamatta asiaa edes vaikka ohituspaikkojakin olisi. Tiedä sitten onko siihen enemmän vaikuttanut rättäri vai töissä raskaalla kalustolla ajelu. Vai ohimoilta puskevat harmaat hiukset.
Alipainehömpötyksiä ei ole. Ryyppyläpän mahdolliseen läpättämiseen voisin perehtyä. Syksyn viileissä keleissä tuli ajettua pääosin ryyppy ihan vähän päällä kone lämpimänäkin kun ryyppy pois ei menohalut olleet kunnossa. Kesäkuussa pakokaasutestissä tuli kuitenkin oikein hienot arvot ryyppynuppi pohjaan juntattuna. Tähän voisi liittyä sekin että kesällä ryyppy aina välillä ryömi hieman päälle kunnes tönäisin ryyppynupin takaisin millin tai kaksi syvemmälle pohjaan.
Olisikin hienoa jos kaikki käyttäjät osaisivat flushailla tietokoneensa puhtaaksi. Monelle kieliäkin osaavalle tuosta tulee mieleen vain vessan vetäminen. Eikä tuo annettu ohje tähänkään toisen merkkiseen tietokoneeseen tee yhtään mitään.
Tiedän että ylläpidon päästä tämä asia on korjattavissa niin ettei käyttäjän tarvitse osata tehdä asialle yhtään mitään. Olisiko se syytä tehdä ennen kuin kovin moni harrastaja luovuttaa koko foorumin kanssa ja pahimmillaan sitä myöten sätkänsäkin kanssa.
Suuresti arvostan niitä jotka osaa ja jaksaa rakentaa muokaten ja yhdistellen eri mallien osia upealla lopputuloksella ja kohtuullisin kustannuksin. Mutta jos kone särkyy jossain reissun päällä on ihan kätevää että se on vakiokone tai eri mallien vakio-osista kasattu kone joihin saa kaikki osat tai vaikka kokonaisen koneen tilattua nettikaupasta toimitettuna ihan minne vaan. Nopeammin kuin löytää sen sorvin jolla voisi muokata osia toisen malliseksi. Maksaa toki rahaa mutta joskus reissusta on pakko päästä ajoissa takaisin kotiin ja töihin.
@Jasu wrote:
Sama koskee tuuletusluukkua, tätä on jo käyty kyselemässä karsastuskonttorilta, onnittelivat “porsaanreiän” löytämisestä pykälissä
Mikäs porsas tässä tuuletusluukkujutussa onkaan?
Jotkut elukat ei vaan autoilusta tykkää. Ja toiset tykkää ihan hulluna. Meidän vanhempi koira kuuluu ensimmäiseen kategoriaan ja on vähän opettanut tapaa nuoremmallekin. Meidän elukoita kuljetetaan siis vain häkissä jossa on helposti pesuun nykäistävä pohjakaukalo kun pahoinvointituotoksia tai vähintään kuolaa tulee vaihtelevia määriä.
Sätkän kyydissä ne viihtyy kyllä huomattavasti paremmin kuin C4:ssa! 😀
Syksyn viiletessä tuli uudenlainen oire. Käynnistäessä käynnistyy heti, mutta myös sammuu heti. Tätä leikkiä kun pari-kolme kertaa jatketaan niin kone jää käymään oikein nätisti ja toimii niin kuin pitääkin. Ajosta lämpimänä käynnistyy taas normaalisti. Epäilin että bensapumppu ei ihan kylmänä vaan jaksa pitää kohokammion pintaa kohdallaan.
Mutta tänään +4C viileydessä 12 tuntia nukuttuaan kuljin käynnistyi ja jäi kehräämään nätimmin kuin moni ruiskukoneinen. Oliko käynnistysongelmat pelkkää huomionkipeyttä ja nyt lapsi on tyytyväinen kun yöllä pesin sen ja täytin pissapojan+renkaat?
Tulipa mieleen uudenlainen järjestelmä harrasteautoilijan verorasitusta keventämään: tekstiviestillä toimiva liikennekäytössä olevan ajoneuvon pikavaihto. Ensin harrasteautoilija ilmoittaa haluamansa ajoneuvot konttorilla tai vahvaa tunnistusta (pankkitunnukset) käyttäen netissä omaan järjestelmäänsä, sekä puhelinnumeron josta palvelua halutaan ohjata. Vakuutussopimukset on tehty joka autosta erikseen normaalilla tavalla. Sitten tekstiviestillä pelkän tekstiviestin hinnalla käskytetään ajoneuvoja liikennekäyttöön ja liikennekäytöstä pois vaikka päiväkohtaisesti. Koska joka muutoksesta ei ole mitään tarvetta tulostaa ja postittaa paperisotaa, muutosten kustannukset saadaan huomattavasti pienemmäksi. Poliisihan tarkistaa tietokoneeltaan joka tapauksessa maksujen tilanteen jo nytkin. Tietokoneelle verojen ja vakuutusmaksujen päiväkohtaisetkin muutokset on helppo ynnätä, veron/vakuutuksen laskupäivänä asiakas saa yhteenvedon toteutuneista liikennekäyttöpäivistä eri ajoneuvoilla. Helposti tekstiviestillä palvelun pitäisi toimia siksi että harrasteautoilija voisi autotalliaan kohti kävellessä päättää “millähän autolla tänään ajaisin töihin” ja tehdä päätös siinä helposti ilman pankkitunnuksia tms. Ne jotka ei luota heikkoon tunnistukseen tässä kohdassa, voisivat ruksia palvelusta kännykkäohjauksen pois käytöstä. Jos halutaan että ei-autoharrastajat eivät väärinkäytä systeemiä valtion verokertymää pudottaen, voitaisiin laittaa vaikka kolme ajoneuvoa per haltija vähintään järjestelmään tai vähintään yhden on koko ajan oltava liikennekäytössä.
Tässä ei ole muuta vikaa kuin että se olisi liian yksinkertaista ja helppokäyttöistä toteutuakseen.
-
JulkaisijaArtikkelit