Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Onkos siellä kapulat tukivarsien välissä kun näyttää kuskin puolikin olevan noin korkealla? Vai näyttääkö se vaan.
Vai olisko Bedfordeja kun takavalot on vähän alempana. Ei auta vuosimallin metsästämisessä kun ei ne juuri muuttuneet koko vuosikymmenen aikana.
No tässähän se. Tarkkaa kuvauspäivää ei ole tuonne merkitty mutta joka tapauksessa myöhemmin kuin 1971.
Jos oikein pilkkua viilataan niin olihan siinä asiavirhe. Ei sätkässä työnnetä ykköstä silmään vaan se tietenkin vedetään! 8)
Ja moottorin (laturin samalla) maadoitus koriin ja sitä myöten akkuun pitää myös olla kunnossa.
Niin minullakin jokus, mutta ei nyt. Pakarin sauman vuodonhan tunnistaa supsuttavasta äänestä ja kädellä tuntee vuodon puhalluksen. Ja pakarin saumat vuotaa pääosin konehuoneeseen eikä niinkään paljoa lämpökanavaan.
Nyt “jo” ehdin paneutua asiaan kunnolla. Tarpeeksi vaatteita päälle niin hyvin tarjennut ajella ilman lämmitystä. Oikeanpuoleisesta pöntöstä savua ei tule, vasemmasta tulee mutta siitäkin vain kun konetta rynryttelee. Tyhjäkäynnillä niin raikasta ilmaa että pakari pöntön sisällä tuskin voi olla puhki. Tosin siitäkään ei täyttä varmuutta ole kun niitä pönttöjä on joku joskus hitsaillut paremmin putkeen kiinni ja jälki ei ole ihan kaunista. Kannenpultit todettu kaikki (käsivaralla) yhtä kireiksi.
Tilapäiskorjauksena ehjä oikeanpuoleinen lämmönvaihdinpönttö on yhdistetty vasemmanpuoleiseen ilman sisäänmenoon josta saa lämmön tuulilasillekin. Kai sillä jonkun matkaa syksyä tarkenee vielä. Joten tämän vian oikea korjaus jää odottamaan sitä päivää kun saan autotallin tai kyllästyn odottamaan ja teetän korjauksen jossain muualla. Kerrostalon pihassa katoksessa en ala kantta irrottelemaan.
Vaihteistoöljynvaihtoon vielä semmoinen vinkki että avaa ensin vaihteiston täyttöroppu ja vasta sitten tyhjennysroppu. On nimittäin paljon helpompaa ajaa tai hinata kuljin paremman työkalun/avaajan luo jos se ylempi roppu ei ensi yrittämällä aukeisikaan.
Tuo sääntö tuli Suomessa voimaan -81 tuommoisena. Mutta Euroopan yhdentyessä suomalaista lakia muutettiin 90-luvulla eikä kolmatta peiliä enää vaadita. Ja lain helpotuksethan on voimassa vanhemmillekin autoille.
Ja niissä äsken mainittua uudemmissakin riittää kun on _kaksi_ peiliä, yksi kuskin laidassa ja toinen voi olla keskellä tai oikealla.
Ryppyisellä konepellillä.
Mulla joskus sattumalta soi radiossa Antti Tuisku (sillon kun se oli uutta vielä) kun oltiin rättärillä Helsingin kauppatorilla kymmenien kiiltävien jenkkiautojen keskellä. Ei ne edes lyöny…
Kuin taikaiskusta nyt se löytää em. hakusanalla ihan niin kuin pitääkin. Taisi auttaa kun vähän kirosi.
Pelkkä kannenpulttien kiristely ei enää auttane vaikka löysällä olisivatkin kun siellä on kuitenkin jotain karstaa jo päässyt tiivistepintojen väliin sen savun mukana.
Joskus kesemmällä tupsahti hieman juuri vaihdossa tai kadunkulmassa savun hajua nenään vaikka lämpöläpät oli “kylmällä”. Nyt alkoi savua tulemaan sisään niin paljon ettei voi ajaa ikkuna kiinni. Harmi jos hyvin käyvää konetta pitää ruveta availemaan:(
-
JulkaisijaArtikkelit