Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nyt on Velleman antamassa kipinöitä ja käynti selvästi parani. Mutta se kojelautahyllyn alle asennettu laite tikittää niin kovasti ettei sitä pidemmän päälle jaksa kuunnella. Kierrosten mukaan. Juuri tätä kirjoittaessa huomasin että unohtui tarkistaa tuleeko virtalukon läpi virta kunnolla. Vai mättääkö joku muu?
Palataampa takaisin alkuperäiseen kysymykseen: JOS puola on särkyäkseen niin onko se sitten joko/tai vai heikentynyttä toimintaa ennen kokonaan pimentymistä?
Ainoa puolaongelma omalle kohdalle on sattunut kun joskus jäi virta päälle ja sattui kipinä olemaan kohdalla, puola kuumeni ja moottorin sai seuraavan kerran käymään vasta kun puola oli jäähtynyt.
@Akaile wrote:
Eipä sitä rahtifirmaa paljon pysty väistelemään, jos rengasonline ostaa siltä palvelut nykyään…Joten palvelun tilaajahan tässä on työntänyt sormensa paskaan ja joutunee osittain vastaamaan ostamansa palvelun sählingeistä.
No kerro silti mikä rahtifirma kyseessä niin osataan väistellä muita tavaroita tilaillessa/lähetellessä.
Työpaikan osoite on kätevä tapa saada helpommin tavarat perille, toinen on laittaa vaikka ihan keksitty firman nimi vastaanottajaksi (oman nimen lisäksi) kotiosoitteeseen. Joillain kuljetusliikkeillä on sääntö että eivät suostu luovuttamaan yksityishenkilölle osoitettua lähetystä muille kuin juuri sille nimetylle, ei siis edes perheenjäsenelle. Eräässä ei edes valtakirjalla onnistu. Mutta jos siinä näkyy firman nimi niin paketin saa kuitata kuka vaan oikeassa osoitteessa. 8) Henkilön nimi pitää olla mukana siltä varalta että Posti liittyy tapaukseen jotenkin ja nehän ei välttämättä suostu löytämään toimitusosoitetta jos niille ei ole kerrottu että tämä henkilö/firma asuu täällä.
Enemmän kuin rengasonlinen syytä tämä lienee kyseisen tavarankuljetusterminaalin sekoilua. Kerro ihmeessä mikä kuljetusliike on kyseessä niin osataan väistellä.
Ei ne telttapatjat tahtoneet mahtua paikalleen edes pelkän tiivisteen ilman lasia kanssa mallaillessa. Eikä semmoisia ollut alunperinkään.
Sainpa minäkin laitettua ne uudet silikonilistat peileihin. Hianot tuli!
Muutama huomio asennuksesta: MirrorCool sarjassa tuli kaksi minitelttapatjanpalasta jotka oli tarkoitettu peililasin taakse laitettavaksi. Ei meinanneetkaan mahtua, roskikseen mahtuivat. Ohjeissa käskettiin irroittamaan peilikotelo varsineen ajoneuvosta, mutta koska operaatio muutenkin olisi kaivannut ylimääräisiä käsiä ja minulla on vain kaksi, annoin sätkän pitää peilikoteloa paikallaan. Käännettynä taivasta näyttämään peililasi putosi aina livetessä peilikotelon pohjalle eikä särkynyt. Teetin samalla uudet peililasit rupsahtaneiden tilalle, vasta asentaessa huomasin että tekivätkin pyytämättä ja yllättäen paksummasta lasista kuin alkuperäiset. Asennuksen helpottamiseksi varmista että saat alkuperäisen paksuiset peililasit jos teetät. Ja muista hätistää lapset kuuluvuusalueen ulkopuolelle ettei ne opi uusia sanoja kun se ei vielä seitsemännelläkään yrittämällä mene paikalleen. Kahdeksannella meneekin jo.
Nyt kun ajellessa aikani kuluksi tungin sormia raitisilmaluukun yläreunaan, tuntui sormeen että sen palkin (johon pyyhinmoottorinkin peittävä muovi on ruuvattuna kiinni) ajosuunnassa etupuolelta on ruostuminen vienyt osan raudasta pois. Olettaa voi ettei ikkunatiivisteeseen nojaava osa pellistä ole ainakaan parempaa. Prkl. Alkaa pikkuhiljaa selviämään syitä miksi edellinen omistaja halusi myydä kulkimen minulle… Taidan tuutata reiät uretaania tai jotain täyteen ettei tartte kumppareita kesän aikana ja ottaa rälläkkä&hitsi käteen syksymmällä.
Saakohan vanhan enemmän tai vähemmän kovettuneen ja kutistuneen tiivisteen ehjänä irti ja kiinni, vai pitäisikö suosiosta hankkia uusi?
Vielä yksi jatkokysymys: Mistä saa ja minkä merkkisiä Hyviä olkatappeja?
Minkälaisia kokemuksia on nastattomista talvirenkaista (tuoreista) sätkän alla kesäkelissä? Sanovat että oikeiden autojen alla kitkarenkaat on kamalat ajaa mutta eihän sätkä muutenkaan toimi niin kuin oikeat autot. Vai toimiiko? Ajatuksena siis että jos ostaisi pelkät uudet talvirenkaat niin voisi kesäajojen lisäksi keikutella kauniina pakkaspäivinäkin ilman lisävaivaa ja kustannusta.
Jos rengasta ensin varastoi tarpeeksi kauan niin kovettuuhan se kumi ja kulutuspinta kestää vaikka 200tkm. Ei kyllä pidäkään mitään sitten. Ja toki murenee tai poksuu jo sitä ennen usein.
12-volttinen pitää olla. Todennäköisesti se oli about tämän mallinen jonka äänta kaipaan. Kromia ei tarvita. Edellinen sätkäni jossa tuommoinen oli oli malli kootut teokset, ei mitään käsitystä mihin malliin tuommoinen alunperin kuuluu. Vanhanaikaisen pehmeä ääni on tuntomerkki ja vaatimus.
Edit: Simpukkatorvelokin käy jos siinä on hassu ääni.
No sitten sanomani ei koskenut sinun kattoasi.
Jos katto on vanhuuttaan ratkennut normaalissa käytössä eikä minkään puukotuksen uhrina, sanoisin että ei kannata korjata vaan ostaa uusi. Se vaan menee niin haperoksi ajan mittaan että jos hyvän paikan teet niin ratkeaa paikan vierestä. Tai jostain muualta.
No nyt on uusi mersukankainen katto asennettuna ja syödään Franzosen lahjoittamia rättärin muotoisia karkkeja. Sen jälkeen kun tein tilatessa painovirheen luottokorttinumeroon sähköpostittivat asiasta niin että ei viestit ainakaan minulle tulleet. Mutta numerot saatiin lopulta järjestykseen ja paketti tuli viikossa täkäläiseen postikonttoriin. Useammassakin paketteja kuljettavassa firmassa olen ollut töissä mutta en yhdessäkään noin hitaassa kuin Saksan ja Suomen Postit yhteensä.
Itse katto on parempi kuin erinomainen! Todella edustavan näköinen ja istuvuus antoi uuden määritelmän sanonnalle “sopii heittämällä”. Jos tuommoisia myisin ihmisille voisin asentaa ne kaupanpäälle. Ainoa mikä ei tullut mukana (ei kai kuulukaan) oli remmit joilla avattu katto laitetaan nippuun. Mutta takaikkunan reiästä leikattu kangaspala tuli mukana ja siitähän niitä voi helposti tehdä.
-
JulkaisijaArtikkelit