Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nopeat syövät hitaat jne, mutta haluaisin silti jollain konstilla vielä tuommoisen. Jos ei sinulta saa noita enää tilattua niin saako Vellemanin tuotenumeron tai linkin rakennussarjan alkulähteille?
Eikös alkuperäisessä Saharassa takamoottori olekin ropelli taakse päin?
Tuliko tuollaisesta yhtään kokonaisvaltaisempaa kuvaa otettua? Mikä se on?
Onkos 1-kurkkuisessa kaasarissa semmoisia suuttimia tai muita kriittisiä kohtia joihin voisi imuilman mukana tulevia roskia takertua tukkimaan? Tämä kysymys siksi että minun satunnaisen epämääräisen lievästi nykivästä kaasarista ja koko moottorista on tullut läpi suurin osa ilmansuodattimen vaahtomuovipanoksesta, en tiedä minkä syyn hapertamana. Edellinen omistaja ei ollut ihan hetkeen ilmanputsariin kurkannut…
Annetussa haarukassa se akulta mitattu jännite heiluu. Don’t fix it if it ain’t broken. Vaikka mekaaninen sähkönsäädin edelleen epäilyttää. Olkoot siellä toistaiseksi 😐
Tuli kuitenkin ensin osuttua Tampereen Kalevan Prismaan jonka Mister Minit tunnisti avaimet heti vanhan Sitikan avaimiksi. Muutaman minuutin ja 36 euron jälkeen kolme uutta avainta oli taskussa. Hyvää palvelua vaikka tunti- ja kilohinnaksi aikamoinen tulikin.
No hyvä sitten on toivoa. Jumbossa tulee jopa aina joskus käytyäkin.
Minä taas oon (toisen merkkisen luurin kanssa) todennut että pidän aina 3g:n päällä ja siirtelen datat sillä, paitsi omassa kotona jos isompia tiedonsiirtoja niin ne wlanilla. Vieraiden wlan-verkkojen kanssa on aina arpominen ja kun kävelet vähän matkaa sekin katkeaa, 3g (tai gsm-data) toimii missä vaan samoilla asetuksilla. Tässä mun uusimmassa väärän merkkisessä luurissa 3g virrankulutus on muuten huomattavasti pienempi kuin edellisessä vastaavassa.
Nyt on harmaa kuljin kotiutunut pihaan. Sen kuulumisia ilmestynee foorumin muille osastoille ajan mittaan.
Rättärit on ainakin fiksumpia kuin bussit ja kuorma-autot. Aina kun ne on mut tien varteen jättäneet, se on tapahtunut 100km päässä kotitallista, keskellä yötä, pahimpaan mahdolliseen kohtaan tietä tai katua. Eräillä busseilla oli tapana unohtaa vaihteensa aina silloin tällöin. Virran sammutuksella ja uudelleen käynnistyksellä rupesi taas toimimaan. Kymmeniä kertoja se tilanne kohdalle osui, ja vain kerran niin ettei matkustajat olleet kyydissä. Silloin se sitten teki stopin keskellä pääkaupungin iltapäiväruuhkaa. Olisi joskus voinut hiljaisella hetkellä kun kukaan ei ole näkemässä tallin pihaankin sekoilla, mutta ei koskaan.
Myös vihje myytävän sätkän lähteille kelpaa. Yritetään ensin löytää kotimaasta ennen kuin lähdetään merta edemmäs kalaan.
Paljoa ei ole työkaluja mukana kulkenut mutta aina ne on riittäneet. Joissain ihmisissä herättää hilpeyttä kun mun autossa kulkevat työkalut on viehepakissa. Mutta koskaan en ole joutunut sätkää hinaamaan kotiin, aina on omin käsin saatu korjattua tien varressa. Niin yksinkertainen ajoneuvo ettei siinä kovin vaikeaa vikaa voikaan olla.
Säätö tehtaan speksien mukaan ei ole huono ajatus, mutta käytännön tilanteissahan se on kuitenkin jotain ihan muuta kuormasta riippuen. Jos tuhdimpi kuljettaja ajaa ilman kartturia niin vinossahan se kulkee. Ja toisessa tilanteessa takapenkillinen lihaa ja takakontillinen tavaraa painaa perän alas. Olisiko nämä hyvä huomioida korkeuksia säädellessä?
@Masa wrote:
Tämä lienee se venäläinen tapa?
http://www.youtube.com/watch?v=RwipxqtU35w” onclick=”window.open(this.href);return false;Juu kehittyneempänä spraypulloversiona;)
Venäläinen tapa laittaa isokin rengas vanteeseen tiivistymään on kaataa tilkka bensaa pystyssä olevan renkaan sisään ja palava tulitikku perään. Kuuluu POFF ja valmista tuli. Raskaankaluston rengasliikkeessä näin käytössä olevan n. 10l letkulla täytettävä paineilmasäiliö jonka toisessa päässä on tuumainen nopeasti avattava hana ja sen päässä lättänä suutin jolla saa paljon ilmaa nopeasti tuikattua renkaan ja vanteen raosta sisään. Ääni ja suorituksen nopeus sama kuin em. venäläisessä tavassa.
En tiedä mitä bensa ja liekki tekee renkaan sisäpuolelle. Itse en uskaltaisi käyttää kuin hätätilanteessa. Kokeilemalla sekin kai selviäisi kärsiikö rengas.
-
JulkaisijaArtikkelit