Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@dieselflosse wrote:
Soitto kontuurille toi neuvon käydä näyttämässä ennen korjuuta. Luetaan numero ja sovitaan uudesta meistauspaikasta inssin kanssa, niin homma on ok.
Varmistetaanko sitten mistään että se uusi numero meistetään samaan koriin ettei vahingossa lipsahda toiseen terveempään koriin?
@veera 1-2 wrote:
Oletko varma ettet tarvi mitään lupaa. Meillä vaativat jo telttatallille jo rakennuslupaa. Kuulemma jos katotaan että se on siinä vakinaisesti saa pyytää lupaa. On mokomat vielä oikeassa, siksi pitää kesäksi talli purkaa. Meinasin itelleni ostaa merikontin traktoria varten sekä muulle roinalle, mutta olisi tehty niin vaikeaksi että annoin olla. Elikkä jos siellä on oikein pikkusielusia rakennus valvojia, niin ne saattaa tehdä kaikki vaikeaksi. Näin täällä.
Enenmmän taitaa riippua naapureista kuin rakennusvalvojasta. Jos naapureille asia sopii ja kontti ei kovin rumasti ohikulkijoille näy niin kukapa siitä alkaisi marisemaankaan. En puhuisi rakennusvalvojalle yhtään mitään asiasta. Jos byrokraatilta byrokratiaa oikein menee pyytämään niin saahan sitä… Konttihan on kuitenkin helposti siirrettävä irtonainen loota, lähtee samalla vaivalla kuin tuleekin.
@dago wrote:
HÄ!
“For security reasons, this ad has been deleted due to the fact that it did not comply with the required security criteria.”
Osta pakastekontti niin saat talvikelpoiset seinät ja varmasti tarpeeksi tehokkaan lämmityslaitteenkin. Kesällä voi sitten jäähdyttää ettei tuu hiki ruuvatessa.
@Akaile wrote:
Onhan nuo öljyt kehittyneet huimasti niistä ajoista, kun sätkää vielä tehtaasta ulos tuli, joten periaatteessa se on aika sama mitä nykykuraa sinne laittaa niin se on parempaa laadultaan kuin entisajan huippuöljyt… Mutta hyvillä öljyillä menee alakerralla yli 400tkm yhdessä hujauksessa 😉
Varsinkin kun ei niihin alunperinkään ole sen ajan huippuöljyä ole laitettu vaan halpista, koko auto on ollut halpa!
Mites tuon ruiskutussysteemitietouden wikittäminen, tai vaihtoehtoisesti tuotteistaminen niin että siihen valtavasti aikaa ja vaivaa käyttäneet voisivat myydä tietopaketin halukkaille ja halukas voisi sitten ostaa ja ruuvata samanlaiset osat kulkimeensa ja laittaa valmiiksi säädellyn ohjelmiston mustaan laatikkoon? Ihan joka halukas ei kuitenkaan osaa ja jaksa tehdä sitä tutkimustyötä ja säätöjen hakua itse.
Samalla vaivalla kun sepittää smartin vanteeseen sätkän pulttijaon, voi muuttaa geesun vanteenkin offsetin mieleisekseen.
Olen ollut mukana useammankin suomalaisen paketteja kuljettavan liikkeen toiminnassa, ja näppituntumalta (kirjaimellisesti) voisi sanoa että aika samalla kovuudella tai hellyydellä paketteja paiskotaan kaikissa. Matkahuollon paketit lastataan bussiin ja bussista kravatti kaulassa, se lienee suurin ero. Kuljetusehdot on kaikilla hyvin lähelle sama, ja tuo jo mainittu korvausvastuuu lakisääteinen. Useimmat särkyneet paketit on väärin pakattu. Ei riitä että se pakkaus juuri ja juuri kantaa itsensä, pitää sen vähän kestää päälle lastattavaa toistakin pakettia.
Onkos tuo tehty autokäyttöön vai jonkun koneen tasakierroksista käyttöä varten? Tasakierroskoneesta pitäisi varmaan ainakin sytkää ja polttoaineensyöttöä muokata että siitä tulisi autossa ajettava.
No jos joku on määritellyt että Aken pitää tienata omat kulunsa niin sittenhän se niin joutuu tekemään. Palkat (todennäköisesti Sinunkin palkkasi) ja kaikki muutkin kustannukset tapaa aikojen mittaan nousta, sitä mukaa Aken maksut. Se on sitten toinen asia että suomalainen virkamieskunta osaa maksimoida paperinpyörittämisen määrän ja täysin tarpeettomien asioiden tärkeänä pitämisen, ja sen myötä lisääntyy kustannukset.
Netitse hoidettava liikennekäytöstä poisto on tulossa. On ollut jo vuosikaudet tulossa, ehkä jonain päivänä Tiet.. LuuloEnator saa systeemin toimimaan.
Eräs katsastusmies kertoi että nuo Ake:n maksut määräytyy kustannusten mukaan, niin että Ake tulee toimeen keräämillään maksuilla. Ja että hintamuutokset tulee niin yllättäen ja pyytämättä että katsastusasemillakaan siitä ei tiedetä edellisenä päivänä mitään. Huomataan vaan että kappas tänään kone tulostaakin eri hinnan kuitteihin kuin eilen…
Samalla Pialle nimipäiväonnittelutkin!
Oli kyllä vuoden paras joulukalenteri.Sehän sanoo tekevänsä konepeltiin ilmanottoaukon jäähylle, eli lienee mitoitettu juuri pellin alapintaan.
En ole koskaan oivaltanut mihin tarvitaan sähköllä liikkuvia ikkunoitakaan, siis autossa jossa on ilmastointi eikä muita kuin kuljettajan ikkunaa tarvitse avata oikeastaan koskaan. Kuljettajan ikkunaakin vain parkkihallin lippuautomaatille ja poliisin puhalluspillille.
@turtl3 wrote:
@Akaile wrote:
Eikö kilpiä olisi voinut varata? Jos niitä pystyy tilaamaankin niin kaippa nuo hyllyssäkin jotain tiettyä kilpeä hetken pitäisi? 🙄
Menee ainakin tuolla konttorilla systeemit niin, ettei virkailija pysty kilpiin vaikuttamaan.. eli vasta rekisteröinnin loppuvaiheessa (autovero maksettu) saadaan autolle kilvet tietokoneen antamana järjestyksessä.. eli kone antaa autolle seuraavan kilven sen hetkisestä kilpisarjasta. Eli ei pysty varaamaan, ikävä kyllä. 🙁
Sehän olis hassu homma. Meillä töissä on kymmenittäin hyötyajoneuvoja joiden rekisterinumerossa esiintyy auton kylkinumero. (Kylkinumero on aina ensin sen mukaan passattu rekisterinumero). Eikä nuuka firma varmasti ole tuhannen euron turhamaisuuskilpiäkään ostanut. Menee kuulemma niin että konttorin varastohyllyn kilpikasasta saa valita sopivan kilpiparin.
-
JulkaisijaArtikkelit