Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 452)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Nettisivujen ja keskustelupalstan uudistus #245882

    Auttaako jos AdBlock päällä klikkaa oikealla ja valitsee “block this ad”, kun se ei näköjään automaattisesti sitä osannut blokata.

    vastauksena käyttäjälle: Mikä on markkinoiden paras ja tehokkain laturi 2cv6:een vm-76? #245631

    Olennaista sähkön riittämiselle on, että kulkimen sähkövehkeet on kunnossa. Epäkuntoisen laturin tai startin huomaakin helposti, mutta vanhuuttaan hapettuneet, murtuneet tai löystyneet kaapelit ja niiden liitokset aiheuttavat pientä epämääräistä kiusaa ennen kuin matka katkeaa kokonaan. Sätkässä niiden tarkistaminen ja uusiminen on onneksi helpompaa kuin oikeissa autoissa. Yhtä tärkeitä kuin akun, startin ja laturin väliset paksut plus-kaapelit, on akun, moottorin ja korin väliset miinus-kaapelit, joiden pitää olla yhtä paksut, että paksusta komeasta plus-kaapelista on mitään hyötyä. Sätkässä myös releistämätön virtalukko on kuluessaan helposti sähkönkäyttöä haittaava tekijä.

    Akun koon suurentaminen ei pitkässä juoksussa auta mitään, jos ajo on niin lyhyttä että käynnistys (ja valot, istuinlämmittimet, lisäpuhaltimet, radio, mitä kaikkea keksitään sätkään asentaa) kuluttaa enemmän kuin laturi ehtii ladata matkan aikana. Aikanaan ajoin yhden talven Xantialla sätkästä lainatulla olikohan 35Ah akulla, piti lainata kiireessä hajonneen tilalle, mutta unohtui käyttöön koko talveksi kun toimi ongelmitta.

    vastauksena käyttäjälle: 1958 2CV AZ fitting modern suspension. #245062

    I forgot to add Wonderi that Der Franzose do offer good postage. The items arrive one Month after payment.

    Once I tried to save few euros and paid Der Franzose by transferring money directly to their account. It took ages for them to send the parts. Next time I paid with credit card, and they sent the parts immediately, package arrived in few days.

    vastauksena käyttäjälle: Nettisivujen ja keskustelupalstan uudistus #244969

    Muuten foorumi toimii kohtuunopeudella (ei läheskään markkinoiden nopein silti, niin kuin sätkäkään), mutta kirjautuminen ja viestin lähetys kestää niin kauan että teki mieli hakea odotellssa kahvia, mutta en juo kahvia. Kirjautua piti koska “muista minut” oli taas unohtanut minut.

    MacOS ja Safari uusimpina versiona käytössä.

    vastauksena käyttäjälle: 1958 2CV AZ fitting modern suspension. #244966

    Pot endcaps are also sold separately, just add cylinders. https://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CV6/Federung-Federbeine-Federtoepfe/ANR12102/

    vastauksena käyttäjälle: Venttiilien suoja-aine vs. Shell V-Power Nitro+ bensiini #244185

    Oktaaniluvun nostaminen normaalista ylöspäin ei tee mitään vaikutusta sätkän moottorissa. Oktaanilukuhan tarkoittaa puristuskestävyyttä, eli nakutusherkkyyttä. Jos ei nakuta 95:llä niin ei nakuta sitten 98:lla tai 99:lläkään, eli toimii tasan yhtä hyvin. Modernit moottorit osaavat haistella tilannetta ja säätyä sen mukaan, ja osaavat hyötyä korkeamman oktaaniluvun bensasta. Ainoa tapa saada sätkän moottorissa hyötyä (lisää tehoa, vähemmän kulutusta) korkeampioktaanisesta bensasta, olisi virittää se kuntoon jossa se matalampioktaanisella käy nakuttaen, eli sitten ei voisi matalampioktaanista käyttää ollenkaan. Voihan olla että bensalaaduissa on joku muu ero joka kulutukseen ja kulkuun vaikuttaa, esim. etanolipitoisuus.

    vastauksena käyttäjälle: sytytystulppa #242995

    Millä tavalla poikkeavan mallinen tulppa olisi tavallista parempi? Tavallisia kuitenkin on saatavilla kohtuulliseen hintaan, ja ne toimii.

    vastauksena käyttäjälle: Perintö 2cv #242973

    Nyt on hyvä hetki mitata että runko on oikeassa muodossaan, näin yksinkertaisessakin vekottimessa mittavirhe kostautuu autoa kootessa ihan varmasti.

    vastauksena käyttäjälle: Hellä katsastus #241204

    Enemmän riippuu siitä kuka katsastaja konttorin väestä osuu kohdalle. Mutta jos kuljin ei kestä iskaritesteriä tai muuta ravistelua, ei se kestä turvallisesti ajossakaan. Enemmän haittaa “huonosta katsastajasta” tulee jos se ei ymmärrä vanhan kummallisen kulkimen rakenteita, ja hylkää asiasta joka ei ole vika vaan ominaisuus uudesta lähtien.

    vastauksena käyttäjälle: Amerikkalainen koeajaa 2cv:n #241034

    Saman amerikkalaisen rättäritesti normaalimmalla kommentoinnilla.

    vastauksena käyttäjälle: Varoitus vakuutusyhtiöiden sumutuksesta #240713

    Trafin rekisterissä tiedot saattavat olla ihan mitä vaan. Yhtä kuljinta rekisteröintikatsastaessa katsastaja ei löytänyt mistään oikeaa teholukemaa, lopulta järjestelmään kirjattiin se minkä minä sanoin oikeaksi. Sellainenkin tapaus on nähty, että uutta autoa rekisteröitäessä coc-todistuksessa oli väärä tieto, mutta katsastaja näpytteli kuitenkin omasta päästään oikean numeron järjestelmään mitään kysymättä.

    vastauksena käyttäjälle: Sätkä rojekti -56 #239885

    Jännitteensäädin on “USB-pistorasiassa”, olkoon se sitten tupakansytyttimeen, 230V pistorasiaan tai suoraan akkukaapeliin kytkettävää mallia. Ei syytä huoleen.

    vastauksena käyttäjälle: Peilit #239829

    Oliko jossain vaiheessa 70-lukua oikealla ja vasemmalla eri muotoiset peilinvarret, vai oliko sattunut eri vuosimallin peilinvarsia samaan autoon? Kartturinpuoleisia ehkä asennettiin Hangossa eikä tehtaalla?

    vastauksena käyttäjälle: Varoitus vakuutusyhtiöiden sumutuksesta #239698

    Nyt on hyvä tilaisuus poimia rusinat uuden ja vanhan systeemin pullista. Tarkkana saa olla mikä on kunkin autoilijan ja auton tilanteeseen paras vaihtoehto, varsinkin kun uuden systeemin mukaan vakuutusyhtiöt saavat tehdä hyvin erilaisia monimutkaisia hinnoittelumalleja. Keskimäärin vakuutusyhtiö ottaa kuitenkin saman kuin ennenkin, inflaatiolla korotettuna.

    vastauksena käyttäjälle: Dyane ei käynnisty #239558

    Mää ottaisin ekaksi akkukaapelit irti, puhdistaisin navat ja kiristäisin kunnolla.

    Unohtamatta miinuskaapeleita moottorin ja korinkin päästä.

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 452)