Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Minäkin opin aikanaan suojalasien tärkeyden. Onneksi se rälläkän kipinä laskeutui kevyesti silmän valkoisen osan pinnalle ja sain sen itse pois. Ei ollut kipeäkään kauaa. Mutta pisti miettimään että mitäs jos kipinä olisi tullut keskemmälle ja vähän kovempaa. Silmälasien suojausvaikutus on lähinnä satunnainen. Sen jälkeen en ole rälläkän liipaisimesta vetänyt kertaakaan ilman suojalaseja. Ja sama tietysti muillekin vastaaville työkaluille.
Muutaman kerran asian tunteva katsastaja on ajanut sätkän ihan suoraan iskaritesterin yli ja kun kysyin niin vastaus oli “ei se tästä mitään järkevää tulosta saa kuitenkaan”. Ja jonkun kerran kun on testattu niin eipä saanutkaan.
Entäs jos sätkän vakio takapenkki käsitetäänkin valmiiksi lastenkokoiseksi istuimeksi? Kun se kerran oikeasti onkin lasten kokoa. Luulisi virkamiehen ymmärtävän että jos lapsi näyttää penkin kokoiselta ja päinvastoin niin kaikki lisälaitteet vain huonontaisi tilannetta.
@Akaile wrote:
Jos rengas kuluu sivuilta enemmän kuin keskeltä on liian alhaiset paineet käytössä.(Siis jos kaikissa renkaissa sama homma, yksittäinen kuluminen kertoo muista ongelmista) Jos taas kuluu keskeltä enemmän on liikaa painetta 😉
Nyt kun kuitenkin kai puhutaan vyörenkaista eikä ristikudosrenkaista niin tuo yleinen uskomus on pahasti vanhentunut. Vyörengas pitää muotonsa sitä paremmin mitä kovempi paine siinä on, joten keskeltä kuluminen(kin) viittaa alipaineiseen eikä ylipaineeseen. Havaintomallina voidaan käyttää vaikka jonkun sätkää paljon kovempaa menevän auton 255/35R18 rengasta joka on huomattavan leveänmatala, mutta senkin kulutuspinta pysyy ihan suorana oli painetta sitten normaali 2pilkkujotain bar tai tai reilu ylipaine 10bar. Kokeilkaa vaikka, ei sitä pallon muotoiseksi saa pullistettua.
Liika paine vyörenkaassa aiheuttaa lähinnä vain mukavuuden ja pidon menetyksen, ei ehjä rengas räjähdäkään niillä paineilla mitä huoltoasemien renkaantäyttöletkuista tulee.
Mulla aukeaa linkit uuteen välilehteen ihan suoraan tällä omenakoneella. Eli selaimen asetuksista kiinni on.
Nykyäänhän ei enää tarvitse hankkia suomalaisia tarrakilpiä uittoautoon jos ulkomaalaiset (eu-laiset ilmeisesti vaan käy) kilvet ja vakuutus on vielä voimassa. Ja niillä on sitten lupa ajaa yhtä pitkälle kuin tarrakilvilläkin eli verotuspäätöksen saamiseen asti (vai verolaskun eräpäiväänkö se oli?)
Muutama vuosi sitten hermostuin idioottimaiseen katsastajaan ja sen pitkään hylkylistaan kovakattoiseni kohdalla. Ajoin pääkaupungista maaseudulle ja katsastin autoni siellä, korjaamatta yhtään mitään se kelpasi kehujen saattelemana. Toki maksoin kahdesta katsastuksesta maksun kun uusintanäyttö olisi ollut paljon halvempi. Silti toista tonnia halvempi kuin ne ensimmäisen aseman vaatimat korjaukset… Miten lie nykyään voiko konttoria vaihtaa jos on tullut hylkyleima? Merkitäänkö se koneelle ja jos merkitään niin kiinnostaako asia toista (eri firman) katsaria?
peruuta seinästä 10m ja valokuvion pitäisi olla laskenut 10cm
Hienoa työtä!
Muutama kysymys omassa sähkösätkäkuumeen vaivaamassa mielessä:
Paljonko about painaa käyttämäsi sähkömoottori säätimineen? Kovin monelle akulle ei taida kantavuus riittää kuitenkaan jos ei takapenkkiä poista?
Kuinka kiinnostunut katsastusmies on moottorin etupään kannakkeista ja moottori-vaihteisto liitoksen lujuudesta? (Nehän periaatteessa ovat jarrutukseen liittyviä osia.)
Perinteinen venäläinen konsti on lorauttaa tilkka bensaa renkaan sisälle ja tulitikku perään. Lopputulos sama kuin äskeisessä videossa.
No kappas. Siitä napista painamalla pääsi näköjään myös sisään syöttämättä tunnusta ja salasanaa (kun oli se em. ruksi paikallaan). Mutta pitää silti klikata siitä sisään tullessaan. Omituista, mutta väliäkö hällä kun toimii silti helposti. Lienee samalla punkkureseptillä tehty foorumi kuin Sitikatkin;)
Onhan tutun merkkisessä C4 coupessakin!
Hassumpi juttu on että kuorma-auton vetokoukun liikennekäytöstäpoisto/liikennekäyttöönpalautus (ettei siitä tarvitse koko vuotta maksaa veroa jos tarve on kausiluontoista) onnistuu kyllä ihan vapaamuotoisella sähköpostilla AKE:lle. Mutta koko auton (ison tai pienen) vastaava operaatio ei sitten voi millään:G
Eräs katsastusmies harmitteli AKE:n tyyliä julkistaa uusia sääntöjä tyyliin “astuu voimaan tänään”. Etukäteen ei ole konttoreillakaan edes aavistusta usein uusista säännöistä. Joskus oli meinannut autokoululaisen inssiajokin jäädä suorittamatta kun yön aikana oli hinta noussut eikä asiakkaan rahat riittäneetkään. Edellisenä päivänä konttorilta oli hinta kysytty eikä silloin ollut korotuksesta tietoa.
Poikkeusluvissa lukenee mihin pykäliin ne perustuu, ja kun niitä pykäliä muutetaan niin asiakkaalla on kädessä epämukavan kovaa vessapaperia:(
16.3.2008, 12:28 vastauksena käyttäjälle: Saako noihin varaosia? Niill’ on vissiin joku kerhokin #136323Kulkimeni oli kököttänyt kerrostalon parkkiruudussa jo (liian) monta kuukautta liikkumatta ihan viereisen kävelytien vieressä koiran ulkoiluttajien ihmeteltävänä. Eräänä päivänä sitten ropasin sitä pää konepellin alla kohti käyttökuntoa kun ohi kulki n. 3-4v tyttö äitinsä ja koiran kanssa. “Mä arvasin että tuossa käy vielä noin!” tokaisi tyttö asiantuntevasti ja äitinsä lisäsi vauhtia.
-
JulkaisijaArtikkelit