Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Olisko merkitystä kytkeekö letkun karburaattorin ala- vai yläpuolelle?
Kääntömekanismikin on älyttömän helppo tehdä. Jarrusylinterin pulttien alle kannake jossa on kiinni keskeltä kiinni tanko. Laittamalla tangon kiinnityksen ei-ihan-keskelle saa sopivan välityssuhteen, muistaakseni kaksikurkkuisen kaasuvivun liike on vähän lyhyempi kuin tankokaasullisissa. Alkuperäisestä kaasutangosta pala pois ja z-mutka päähän, toiselle puolelle ihan mitä vaan vaijeria vaikka solmien kiinni.
Lattiakaasupolkimen irtoilua tämäkään ei pelasta, mulla tosin ei irtoile tangosta vaan lattiasta…
Oikean auton peilinlämmityskelmuja voisi varmaan yhteen suuntaan leikata pienemmäksi, jos toiseen suuntaan taittaisi kaksinkerroin?
Kokoa keulaa vain sen verran että kuljin on pyörillään ja moteur vaihteistoineen on painona mutta pääset akselin päätyihin vielä helposti käsiksi. Mutulla ne säädetään, aika mahdoton mittailla mistään.
Ei kannata metritavarana ostaa kun sen oikeaan mittaan katkaisu olisi vaikeaa. Kun on yhden määrämittaisen valmiiksi mittaan katkaistun laittanut ymmärtää mitä tarkoitan. Valmiin mittaisiakin myydään halvalla, esim. http://www.retrospecparts.com/citroen-parts/73-mirrorcool-trim-kit-g22-274-275-438.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
R60:lla voisi olla helppo saada kilpiin kun iskutilavuus ja teho ei ole yhtään suurempi kuin epä-super sätkässäkään. Ei se taida olla modernimpikaan eli jää enää kysymys miksi?
Kuulemma mennyt jo vaikka ilmoitusta ei olekaan jaksettu poistaa.
Operaation voinee hyvin suorittaa irrottamatta kaasutinta kulkimesta. Mutta ei kannata irrottaa niitä läpän pikkuruuveja kokonaan ettei putoa nieluun.
Ja osa polttimoista on vaan ihan kuralaatua. Halvin ei näissä yleensä ole paras, eikä se pykälää kalliimpikaan montaa euroa maksa. Parempi polttimo kuitenkin kestää sätkimiskäytössä vuosiakin.
Kai sitä prikkaa on prikkatehtaassa jo taottu aika paljon ettei ihan pehmeää ole. En ole kyllä vaihtanut kupariprikkaa juuri koskaan. Joskus taisi öljynsuodatinmyyjä tyrkyttää prikan mukaan niin tuli vaihdettua. Ei ne vanhallakaan ainakaan ole tihkuneet.
Mulla kävi reilu 10v sitten sama juttu. Moottoritierampin koko mitalle tuli öljyvana, rampin päässä risteyksessä seisoessa huomasin onneksi toimivan öljynpainevalon. Proppua ei koskaan löytynyt ja mietin kenet soitan hinaamaan. Mutta kätevästi vieressä oli Biltema josta sai uutta öljyä, melkein sopivan pultin ja kierreteippiä jolla sen sai pitämään riittävän hyvin että sai ajettua kotiin.
Siitä yksilöstä oli joku edellinen omistaja vääntänyt vähän liian tiukkaan öljypropun kiinni mutta oli toiminut semmoisenaan monta vuotta.
Alkuperäisyyttä vaalien (tsih) olen laittanut valojen johdot kaikki samanvärisellä, niissä ei suurta vahinkoa tule vaikka joskus kytkisi väärinkin (ainahan ropaamisen jälkeen tarkistetaan kuitenkin että valot ja muut toimii oikein). Kytken toisesta päästä piuhat kiinni ihan vaan että joka liittimeen tulee joku johto, ja sitten toisesta päästä joko mittarin tai syttyneen valon perusteella päättelen mikä kuuluu mihinkin. Voisi tietysti olla värit tai merkinnät johtojen päissä ja kytkentäkaavio piirretty niiden mukaan, mutta ei se kytkis kuitenkaan ole paikalla kun tarvittaisiin. Eikä sätkässä ole kovin montaa sähkölaitetta eli pärjää ilmankin.
Takapiuhasarjan jätin vanhan kun se on paremmin suojassa ja näytti ehjältä. Valopukin johdotin puolet vähemmillä liitoksilla niin että tuli siistimpi ja ehkä toimintavarmempikin. Kuitenkin niin että valopukki on helposti irrotettavissa. Nyt odottelen inspistä lähteä tekemään rintapellin ja kojelaudan sähköt…
11.8.2015, 09:55 vastauksena käyttäjälle: Tinsku, taas ajossa, Flex Fuel päivitystä, toimii… #140192Kuvasta näytäisi kuin yksi käpälistä olisi kulunut enemmän kuin toinen. Painaa vinoon?
Sätkässä on niin vähän sähkölaitteita ettei johtosarjaa ole paha ihan omasta päästäkään tehdä. Voi tehdä vaikka alkuperäistä paremman esim. releitä lisäämällä. Eri asias tietysti jos alkuperäismalli on tavoitteena.
Eilisen korkeammalle ruuvaamisen jälkeinen ajotuntuma on että siellä todellakin on etujousitus ihan liian pehmeä ja takajousitus ihan liian kova. Eli kääntöhommiksi menee. Mutta jos siellä on etujouset takavarpojen kanssa ja takavarvat etujousien kanssa niin ei avaamatta käänny.
-
JulkaisijaArtikkelit