Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Varvoissa näkyy vielä kierrettä vähän jäljellä, mutta ei silti säädy niin pitkälle. Ehkä varvan pää törmää tappiin jo. Molemmilla puolilla kuitenkin säätö tökkäsi samaan pituuteen (korkeuteen). Onkohan mitään konstia selvittää jousien ja varpojen mittoja avaamatta pönttöjä? Pöntöt ehtii avaamaan talvella vasta ettei ajokausi häiriinny.
-72 nelkussa alunperin ainakin on ollu, voi joku on saattanut modernisoida ne poiskin.
Täällä Nokialla olisi ruma kantikas ja vähän rupinen. Toimiva kuitenkin. Hinta niin edullinen että tarjoan pullaa jos joku hakee pois.
Yhdenkäden versio on muuten hyvä, mutta joku päivä hankit jonkun vehkeen jossa on mutkan takaa rasvattavia paikkoja.
Naputuksesta ei taida olla muuta haittaa kuin ääni?
No nyt se käy yllättäen oikein tasaisesti. Tarkistelin taas samoja asioita uudestaan kuin ennenkin ja ruuvailin tyhjäkäyntiruuvia. Sitten se vaan rupesi, liekö ollut joku karva suuttimen välissä? Nyt ihmetyttää enää kartturin puolen kannesta kuuluva naputus*click*. Venttiilit olen säätänyt ainakin kahteen kertaan muttei auta.
Osa nipoista ja prässin suuttimista ei vaan ole tarkkuustyötä, pitää painaa voimalla nippaa kohti rasvaa pumpatessa. Joskus menee nippakin jumiin, kokeile meneekö irti ruuvatusta nipasta rasva läpi. Tarvittaessa vaihda nippa vaikka puolelta toiselle jos yksi toimii mutta toinen ei.
Mullaoli joskus lukon vastakappaleet säädettynä liian sisälle (kireälle) niin että kovasta paiskimisesta huolimatta ovi meni vain “tuulihaka-asentoon” ja kolisi. Ulommas säätämällä rupesi menemään toiseen loveen asti ja istui niin kuin kuuluukin. Oikeissa autoissa ja Dyaneissakin ulkopeltien muoto paljastaa tämän helposti…
Joo, ryypytettynä toimii vähän paremmin. Vaihdoin suuremman suuttimenkin kaasariin nykybensan iloksi, lopputulos jotakuinkin sama silti.
Ei se oikea istuinsuoja ole, mutta oman kulkimen kulahtaneen takapenkin päälle ostin Ikeasta 3,99e huopaviltin. Koko juuri sopiva. Tähän tarpeeseen oikein hyvä kun takapenkki on harvoin edes paikallaan ja vielä harvemmin sen päällä kukaan istuu. Oikeaa istuinsuojaa en raaskinut ostaa varsinkaan kun se kuitenkin olisi ollut eri värinen kuin etupenkkien nykyiset siistit istuinsuojat. Saksilla reikä turvavöiden kohdalle, reikä ei tuossa materiaalissa todennäköisesti ratkea isoksi. Usein istuttavalla penkillä se ei toki pysyisi paikallaan kovin hyvin.
Uusi ennätystulos saatu iskaritesteristä. Etujousituksen tulos kummallakin puolella tasan nolla. 😯 Siitä huolimatta keinuu ajossa ihan mukavasti ja leimakin tuli. Takapäästä iskaritesteri sanoi 13 ja 20.
Mun entisessä oli Ami8:n kone+loota ja jarrut oli juuri noin kun sain sen käsiini. En koskaan kokeillut olisiko ne saanut käännettyä toisinpäinkin. Tai mitä vaikutusta sillä olisi, hyvin toimi niinkinpäin. Oli niin kirjava historia sillä kulkimella että on saattanut jollain asentajallakin sattua hupsis.
Autoverosta riippumatta pitää jollain rekisteriotteella todistaa että autolla on identiteetti ja se on sitä vuosimallia kuin on. Muuten sen pitää täyttää vuoden 2015 uusilta autoilta vaadittavat määräykset.
@Jorri wrote:Vai voinko stanssata paperillisen auton rungon numerot tuontiautoon ja unohtaa kunnostetun rungon. Taitaa olla rikos.
Voit mutta et saa. Eri asia huomaako kukaan.
Minä olen jättänyt kulkimen talvehtimaan ihan vaan akunkengän irrottamalla tekemättä bensoille mitään. Yhden talven jälkeen on hyvin lähtenyt käyntiin, yhden tankillisen ajon jälkeen tuntuu meno vähän paranevan, johtuuko sitten tuoreesta bensasta vai yleisestä talvikankeuden vetristymisestä.
Huonossa tapauksessa tarpeeksi monen vuoden seisonnan jälkeen voi tietysti bensa olla kuollutta tai sakkaa kaasarissa. Mutta ei siitä haittaa ole jos kokeilee ensin käynnistää vanhalla bensalla. Bensansuodattimen vaihto on tietysti hyvä tehdä kun on hetki ajeltu (tai jos ei saa käyntiin niin vaihtaa heti).
Irtosiko jarrukenkää kilvessä pitävä jousella varustettu tappi?
-
JulkaisijaArtikkelit