Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Lasse, älä ole huolissasi ylimääräisistä osista joita remontissa aina jää, ei se ole mikään remontti jos ei ainakin 5 ylimääräistä osaa jää, ovat tehtaalla tahallaan laittaneet sinne ylimääräistä.
K.o osa on osa nokka akselia,se on kutiste liitoksella kiinni nokassa,osan voi saada irti esim jäähdyttämällä mutta sitä ei myydä erikseen ja jos jostain sen saat niin asennus on tarkkaa puuhaa osa tulee asentaa samaan asentoon kuin vanhakin.
Jos jätät sen levyn pois niin laita kuitenkin sen kiinnityspultti paikalleen muuten häviää öljynpaineet, nimim. kokemusta on….Visan koneessa on sama ja muistaakseni Tiina 6;n ?
Minulla on vähän sellainen kutina etteivät nuo kuutiot kauhiasti vaikuta tuohon nopeuteen…. Siihen ovat muut jutut jotka nopeutta lisäävät, vaihteisto yms…
Paras keino välttää Akailen kuvailema ongelma on suosiosta halkaista taltalla mutteri mikäli se vähänkin pistää hanttiin, mutteri on niin kovettunut että se ikään kuin “rapsahtaa” halki kevyellä napautuksella.
Siihen kohtaan minä sen aina veivaan.
Kyllä tuo on ihan normi 2cv n kone , ei ole minullakaan tullut yhtään reiätöntä lohkoa vastaan. ???
Käy koittamassa niin tiedät….paljon on eroa nykyisin…katsastajat ovat hyvin ymmärtäväisiä vanhuksia kohtaan..koskee ajoneuvoja ja niiden kuskeja
😁Jos et vielä ole löytänyt imusrjaa soita 0505610905
Tämä on uusi.
Moi Seppo, tässä vielä muutama kuva joista käy ilmi miten kilometrit ja aika vaikuttavat laakereiden pintaan,
1. kuvassa on n.100.000 km ajettu kampi, täysin kunnossa oleva, siinä näkyy kuinka öljyn virtaus porauksissa pitää röörit puhtaana, kuin myös se miten kertaalleen kiristys aiheuttaa pinnalle merkkejä.
2. kuvassa on kampi joka on uusi eikä ole ollut vielä kiinnitettynä lohkoon, laakerien pinnat ovat neitseelliset.Moi taas Seppo, vaan kun ei ole päässyt pyörähtämään,semmoista kampea ei kannata laittaa, olen niitä muutaman nähnyt, siinä lukitustapin kohdalla on selvä repeämä ja se hole on muuttunut soikeaksi ja se ei jätä muita merkkejä, laakeri liikahtaa n. 2 mm ja sen jälkeen se on jumissa, lohkot kiristetään 4,5 kpm kireyteen joten kyllä sinne aina jotain jälkiä jää laakerien ulkopinnalle, joka tapauksessa tässä ei ole kyse siitä, katso facesta siellä on video jossa pyöritän samaa kampea siinä ei ole niin paljon asennusöljyä joka on huomattavan paksua.
Terv. R.Y.
Moi Seppo, älä ihmettele, ovat paksun asennusöljyn aiheuttamia heijastuksia valokuvassa, kyseessä ei ole laakeripinta.
Moi Akaile, joko se nyt irtosi, just sen 15 vuotta sitten siihen liimasin, en silikonilla vaan sika-liimalla sikamaisen rennosti; luukku näyttää ihan samalta kuin silloin 2002….(:, niin ja kyllä sen käsittelin ruosteen muuntimella ennen liimausta.Takuu ei korvaa!!!
Ostin koneet pois, 29.10.17 .
-
JulkaisijaArtikkelit