Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Acadiane kun on minulle niin uusi laite ( vasta 31 vuotta ajellut sillä ) niin ovea sisältä avatessani väänsi avausvipua väärään suuntaan jolloin vivusta lukkoon menevä tanko irtosi,,,
Moottorit on tältä keväältä myyty, seuraava erä voi tulla sitten taas ensi keväänä…saas nähdä ?
Punaisessa taisi olla anturiin tuleva liitin valmiina, värit olivat muistaakseni samat, lisäksi varoiteltiin maadottamasta virran ollessa kytkettynä, siis maadoitus tehtävä virrattomana.
Nostetaan taas näytille kera uuden liitteen.
Laiva kuvassa on Carola Schulte Saksasta aikarahdattu Borelle, oli sittemmin veljeni ja parin muun kaverin omistuksessa 6-7 vuotta seilasi Maltan lipun alla ja oli rahtiliikenteessä Rauma-Irlanti, myytiin takaisin Saksaan ja alkoi kuljettamaan autoja tai Volvoja Ruotsista Saksaan.
Juttelin Lahden messuilla Kaasutin Expertin myyjän kanssa , kysyin onko saatavissa ilmasuuttimia Solexeihin, on kuulema, ihmettelin miten samoissa kaasuttimissa voi olla eri kokoisia suuttimia hänen mukaansa tämä johtuu siitä että tehtaalla kun kaasutin on porailtu se laitetaan koepenkkiin ja sitten valitaan suuttimet , joten voi olla ettei aina ole saman kokoiset suuttimet saman tyyppisessä Solexissa, en tiedä puhuiko totta ?
Tuosta tyhjäkäyntisuuttimesta vielä sen verran että Visan Solex- kaasuttimessa on niitä kaksi kappaletta ja näyttää siltä että niiden tulisi olla samankokoiset, loogista vai kuinka ?80-luvun loppupuolen 2cv6 laatat ovat myös mustapohjaisia, ainakin näissä Saksan malleissa, punaisia oli 80-85 ? Niin ja punaisten laattojen tyyppi oli 06/635.
Tilanne on stabiili, tällä hetkellä 1. suutin 130, 2. suutin 140, tyhjäkäynti 50, en ole päässyt pitempiä matkoja ajelemaan joten kulutuksia en ole mittaillut mutta kulku on tasaista ja vauhtia on riittävästi ( joskus liikaakin, ylinopeussakot ), ensi viikonloppuna varmaankin voin kulutuksiakin seurailla.
1- kurkku rikastui 10-11 lediin, n. 50 km/h nopeudessa, tosin koe ajo oli aika lyhyt.
Kokeilin vielä 50 – tk-suutinta, ledi 12 palaa tyhjäkäynnillä, ei nypytä, kulkee hyvin, erikoista on ettei tarvitse ensi käynnistyksellä ryyppyä ): vaan kylmänäkin käy tasaisesti, ei kuitenkaan missään vaiheessa mene punaiselle ( rikkaalle ). Katsotaan mitä tapahtuu saako tankkailla 50 km välein.
Tämänpäiväisten säätöjen tulokset, 1. suutin muutos 125—-130 ,n , seossuhde säädetty ” korvakuulolla ” Akailen ohjeita seuraillen. Miltä nämä arvot vaikuttavat ?
Väittävät valmistajat että lämmitettävä anturi alkaa toimia 250 C:n ( 350 C kylmä anturi ) lämpötilassa ja toivovat jotta anturi asennettaisiin mahdollisimman lähelle moottoria, anturin toiminta lämpötila >600 C.
Minulla on “rahvaan malli” eli kylmäanturi, asensin sen lämmönvaihtimen poistopuolelle, voi olla ettei ole paras mahdollinen paikka mutta siihen se oli helppo hitsata, katson lämpökameralla miten se kohta lämpiää kunhan saan aikaiseksi.
Tänään asennettu lambda-mittaus, liitteenä saatuja arvoja, kommentteja , kiitos.
Imu/pako vuotoja ei ole.Tuosta tulee hyvät soundit siniselle !
-
JulkaisijaArtikkelit