Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Onneksi meillä on kerhossa tuo Jasu, kiitos näillä tiedoilla alkaa moottori kasaantua.
Terv. R.Y.WS5200 wrote:Osien tarvitsijat huomio !Vappupäivänä menox, paluu 13 5.14, vielä mahtuu kyytiin paluumatkalle. Olen lähdössä toukokuun alussa Hollantiin ja Saksaan, jos olet aikeissa tilata isoja varaosia esim, Burtonilta tai Franzosilta niin ota yhteyttä, pakettiautolla kulkee vähän suurempikin tarvike ja puolta edullisemmin kuin rahtina, myös pienemmät tarvikkeet kulkevat, jakelu etelä Suomeen voidaan järjestää.Yhteystiedot; puh. nolla 5 nolla 5610905, s-posti: 2cv@lammilainen.com
Harminpaikka..kaasuttimesta puuttuu tyhjäkäynninvaimennin joten toiminta vapaakytkin laitteessa on vähän äkkinäistä.
Karille: Juotu on ja muutama muukin, silloin taisi olla varpajaisten aika, kohde on tänään jo 27 vuotias !!
Kyllä semmoinen ihan oikeasti oli 2 cv;n nokalla, tosin katsastus oli asia erikseen, laitteen rakenteli Riihimäellä muistaakseni Aki Vesa niminen kaveri ja vuosi oli n. -75-76 jotain.
KIITOKSET TARJOAJILLE, LAITE LÖYTYI, SEURAAVAT PARI VUOTTA EIVÄT SISÄLLÄ VAPAA-AJAN ONGELMIA.
Melkein kaiken kokeneena, myös tämän murheen, vika voi olla seuraava; kaasutin rungon ja läppäakselin vivuston välissä on pieni jousihäkkärä, jos se jousi katkeaa niin murhe on kuvaamasi lainen.
Kattokiinnityskoukkuviritelmät löytyneet, kiitos tarjoajille.
Eikä noilla koukuilla niin kiire ole, 5 vuotta on selvitty ilman joten voin kyllä odottaa vaikka ylihuomiseenkin.
Juuri sitä !
Ensimmäiset kuvat ( julkiset ) taitavat löytyä 1974 tai 1975 vuodelta nyytisistä, silloin paku valittiin Suomen kauneimmaksi Jyväskylässä järjestetyssä kisassa, tiedän koska oma 2CV;ni oli 3;ksi kaunein , väliin taisi kiilata Pena Jyväskylästä tai Jomppa Mikkelistä, en tarkkaan muista, joka tapauksessa Esan pakusta kuten myös omastani ( INK-95 ) on muisto myös ikuistettu 1 maailman kokouksesta tehdyssä Tanskalais julisteessa, ei taida enään olla myynnissä, viimeksi törmäsin k.o. julisteeseen viime kesänä, Hollannissa, Raid Laponi- kävijä Eric:n toiletissa . Että semmosia muistoja tälläkertaa.
sahtivaari wrote:Joskus ajovalopolttimo voi mennä oikosulkuun ja ajovalot jää päälle vaikka kaiken sammuttaa.Joskus on moista ihmetelty. 🙄EI VOI MENNÄ ! JA JOS VOI NIIN KYSEESSÄ MULLISTAVA KEKSINTÖ : ENERGIAA KEHITTÄVÄ AJOVALOPOLTTIMO.
Kaksi vetokoukkua tarjolla yhteystiedot numeroon 050-5610905 niin aletaan hieroa kauppoja.
Minusta tuntuu että, tai olen oikeastaan sitä mieltä että moottoritilan lämmitys on varsin oivallinen keino käynnistyksen avustukseen, tämän päivän öljyt ovat niin hyviä ettei niiden voitelukyky paljonkaan huonone jäähtyessään ja kyllä esim sisätilalämmitin riittää myös öljyn lämmitykseen. Akku tykkää kovasti lämpösestä kuten myös imuilma ja alumiinihan on tunnetusti hyvä lämmönjohtaja kyllä ne öljytkin siitä osansa saavat. Uusiin isoihin Citroen autoihin ei enään laiteta lohkolämmitintä vesitilaan vaan käytetään öljypohjanlämmitystä.. sekoavat nimittäin miljoonat anturit, että semmosta, tietysti kannattaa selvittää mitä mieltä vakuutusihmiset ovat k.o. viritelmästä.
70-80- luvuilla keskipakokytkimellä varustetulla -65 ja 63- mallisilla 2cv ajoneuvoilla paljon ( ainakin 150000 km ) liikkuneena voin todeta että ainoa hyöty k.o. laitteistosta oli silloin kun Helsingin seudulla joutui ruuhka-aikoina jonottelemaan, asiahan on niin että kytkintä käytettiin vain liikkeelle lähtiessä, ikääntymisen myötä kitkapaloissa olleet jouset väsähtivät ja tämä taas tarkoitti sitä että jos halusi kytkimen toimivan edes liikkeelle lähtiessä joutui tyhjäkäynniin pudottamaan suurinpiirtein 200 rpm;n, lisäksi oli pidettävä huoli että kaasuttimessa ollut tyhjäkäynnin kierrosnopeus vaimennin toimi, muuten ajo oli epämielyttävää nykimistä. Kokemukset olivat 18 hp moottorista ja vain henkilökohtaisia.
-
JulkaisijaArtikkelit