Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
No tuota huoltoluukkua en kyllä meinannut laittaa, tankin täyttö ja huohotinputken saa kyllä kohtuullisesti asennettua oikealta puolen pyörän kun ottaa pois. Anturista en vielä tiedä kun ei ole mittariakaan (ainakaan vielä..)
Peltiä on siinä kahdenlaista, ihan normi mustaa ja sitten tuo harmaa on jonkinlaista sinkkipeitattua. Ei ota ruoste niin helposti ja on kuitenkin hyvin hitsattavaa. Noissa hienoissa kaupan korjauspaloissa sen sijaan on sähkösinkkiä, ja se on ihan hanurista kun saa hioa uusia osia että voi hitsata 👿
Ps. Taitaisi tämä ketju kuulua jo rojekti puolelle;)Tarkemmin tutkittuani päätin laittaa vanhat kuitenkin.. Oli alkuperäiset tai ei, ovat pala tämän kulkimen historiaa :D. Ps. Kuva kaiketi liian iso..
Kiitos Jukka kuvasta! Siitä voi jo päätellä että vesijohto tyyppiset valmiit hitsattavat mutkat ovat liian jyrkät.. Mutta putken paksuus kiinnostaa yhä? Vanhoista mittasin abt 25mm, mutta eivät lienee alkuperäisiä. Eipä silti, ei tästä mitään museopeliä tulekkaan.. Tuon säteen ja halkaisijan varmaan saisin tuosta 5km päästä Topon ex azusta jos siinä vielä alkuperäiset tallella. Tämä killan palsta on vain ollut niin vaivaton tiedonhaku paikka:) Onko muuten Jukka nuo pieni ikkunaiset taka ovet jo hyödynnetty, paremmille kun omat olisi käyttöä. Tai jos jollain muullekin olisi ylimääräisiä…
Viimeinen numeropari on 61, eli -61 malli?
Jaa-a, sävystä ei ole mitään tietoa.. Fasu alkuperä löytyi höyrypesun yhteydessä :D.
Minulla tallissa oleva fasu azu on vuodelta -61.. Ja väri on punainen, luulisi että sininen on fasun väri? Mustavalkokuvasta ei tosin väriä voi kaiketi varmistaa, vai voiko? Laittaisitko Jukka mulle kuvan myös?
Onneksi olkoon! Samanlaista -61 azua rakentelen.. Samoilla linjoilla akailen kanssa, liikenteeseen vaan oli tekniikka mikä hyvänsä..
Tässä fasun pakussa varmaan riittää tekemistä täksi talveksi:)
(piti vaihtaa kuvapalvelu, eka yritys meni ketuille..)Niinpä myös minulle, 1=2
Oikeesti, meidän kulmillekko.. Saisiko kurvata mukaan? Onko aikataulusta tietoa kellään?
Lasit kirkkonummella, karin kanssa sovittu jatkosta! Ja tutkiskeltu hienoa projektia iittalassa 😀 . Kiitokset vielä AK-65!!
No, tulipahan sitten jotain uutta taas opittua 2cv:n tekniikasta, Kiitos tiedosta! 😳
Tässä tuli ihmetyksen aihetta, kun purin vanhuspakun laatikkoa.. Tuntui että yksi pykälä puuttuu ja purkaessani kepin juuresta irti ja peräpään kotelon niin kotelossa on jokin tehdastekoisen näköinen tappi joka estää “ylivaihteen “kytkennän?? Missä kuka miksi? Loota on ollut 12 heppaisen kanssa -61 pakun keulilla. Ei kai tuon yhdistelmän huippuja ole rajoittaa tarvinnut 😀 Loodan kyljessä yksi vahvikerima.. Hytin vaihdekaavio on sama kun kaikissa muissakin -61 mallisissa eli S löytyy.Laitoin kuvia tapista kansiooni.https://picasaweb.google.com/aripekka.osterman/VanhuksenTekniikka#” onclick=”window.open(this.href);return false;
Saattaisi olla takana kengät hiukan kaukana, koita säätää lähemmäksi. Omassa nelkussa samaa vaivaa, rumpulit vielä joka nurkassa 😀
-
JulkaisijaArtikkelit