Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kyllä se koritina viimeisenpäälle hyvin pysyy kun oikein pohjustaa, ongelmana usein pellin vetely kun tohon kanssa sitä lämmittelee. Muuan vanhankansan peltiseppä joskus minulle opetti että pohjuste pitää pyyhkäistä kuumana pellin päältä, esim.puuvilla kankaalla. Lähtee epäpuhtaudet pois rätin mukana. puupulikkaa olen kastellut ihan moottoriöljyssä.Pinnan muotoiluun paras työkalun on terävä panssariviila, jonka muotoa on helppo säätää selkäpuolella olevalla vanttiruuvilla. Tosin nykyään harva tinaa käyttää kun kititkin pysyy jo kohtalaisesti kiinni..Pystypintojen tinailu vaatii harjoittelua, parhaiten omasta mielestä lämmittely onnistuu pienellä hitsipillillä johon säätää “pliisun” liekin. Valahtaa kyllä helposti..
No, en ole vielä ihan päättänyt minkä sorttinen kuljin tuosta tulee, mutta ajatuksia kyllä on.Tuskin ihan museopeliä.Kun on ennenkin ollu “käyttis”(kutosen katto,oopperat jälkiasennuksena, säädettävät kitkat? ja maalauskin pirtsakka keltainen) Jotenkin viehättäisi ajatus tehdä siitä käyttökuljin missä olisi mahdollisimman käyttövarma ja ehkä tehokaskin tekniikka..Tuon 2cv nelkku projektin loppuun saattaminen on nyt päällimmäisenä mielessä. Se alkaakin olla loppusuoralla, kesällä ajellaan!(pari kuvaa lisätty) Tuohon Greetaan on jo kunnostuskelpoinen runko pelastettuna.
Noh 😳 Vaan tinskussa oli kans makee soundi kun sora alkoi pöllyämään.. 😀
Näin parempi? 😉
laturi myyty, noudetaan tällä viikolla..
Kiitokset Pienempi Olli!! Täytyy joskus itsekin opiskella tämä!
Laitoin kuvat projektit osioon, tänne suoraan en osaa niitä linkittää..MHM help! Siellä se nelkun elvytysprojektin kuvablokin lopussa on kuvat. Laturin joudun palauttamaan tiistaina ensi viikolla jos sitä ei kukaan tarvitse/jos se ei mihinkään kulkimensukuiseen sovi. Sopivuudesta ei tosiaan ole minulla paremmpaa tietoa.Nelkkuun ei ainakaan.Ja soitteleminen olis se paras keino yhteydenpitoon kun olen viikonlopun pos koneen ääreltä..
No, laturin persiissä:40A, B9,7562F,12/14v.Säätöpuolen kiinnike on kiinni laturin etuosassa,noin 30mm hihnapyörän keskilinjasta.Jos laturia tarkastelee edestäpäin, säätöpuolen korva on noin klo yhden paikkeilla kun kantapää osoittaa alas.kamera on kotona,jos tarvii koitan ottaa kuvia..Myyjän kirjan mukaan on ami 6:seen tarkoitettu, mutta vuosimallista ei ole tietoa.
Katso onko oman projektini kuvista mitään hyötyä, mittakuvia ei ole. Löytyy osiosta 2cv projektit/2cv nelkku elvytysprojekti.Siellä ainakin muutama kuva myös ko. palkista.Itse tein vanhojen harsojen perusteella ja pahvisabluunoita käyttäen.Linkinkin olisin laittanu mutta en osaa.. 🙁
No niin, uutta diodisiltaahan ei sitten helposti tunnu löytyvän? Korjasin vanhan laatikon pohjalta löytyneillä suht järeillä diodeilla. Ja tuntuu lataavan normaalisti. Vähän joutui säädintä säätämään kun karkaili tuo latausjännite liki 16 volttiin..
No niin, diodihan se siellä oli poksahtanu. Täytyy hankkia uus diodisilta ens viikolla, josko sauhu alkaisi hälvenemään! On se vaan aika yksinkertainen lataus tosiaan kuten mhm sanoi.Kiitos ohjeistuksesta!!
Eikös se sätkänkin startissa ole bendix (se vapaakytkin joka myötäilee jos moottori käynnistyy ja pyörii nopeammin kun startti) jos se “luistaa# ,eli ratas menee kehälle mutta bendix ei pidä=motti ei pyöri. pesua+ohutta öljyä,ei vaan sekään aina auta..
No, kun tarjoilee sitä +:ssaa koneen käynnistyttyä mangnetointivirtajohto irrallaan ei räiski..Kun +:ssa on kiinni valmiiksi ja tarjoilee herätin piuhaa niin kuormittaa voimallisesti, jopa alkaa urisemaan tuskissaan? Ja siis oikoseen menee?Johtoja ei ole alkuperäisestä muutettu mitenkään..Olenko ymmärtäny oiken että pariisinrohnen “herätin” napaa (se narttuabiko)säädin maadoittaa sopivasti lataus tarpeen mukaan? Kun ei tuo ole oikein auennut vielä? Normaali vaihtovirtalaturihan tarttee sen latausvalon kuormaa että yleensä heräilee töitänsä tekemään..Tosta laturista vielä että se on peruskorjattu pari vuotta sitten saatavilla olleilla tarvikeosilla, voisko olla joku väärä palikka paikoillaan?
Noin, kuvia lisätty. Miten tuo valojen johtohässäkkä pitäis oikein mennä? Entäs mahtuuko toi superlonipehmuste sitrosen penkinverhoilujen alle? Jarrut tuli ilmattua, ja tuntoa alkoi löytyä kyllä. laturi temppuilee edelleen.. kun kone käy ja laittaa mangnetointivirran piuhan paikoilleen ja tarjoo laturin virtapiuhaa paikoilleen niin kipunoi penteleesti??kommenttia kuvista saapi antaa, en ole esim. konehuonetta kasassa koskaan nähnyt..
Vaan perskules nelkku tempun teki. käyttelin konetta ja jotain siinä säätelin, sammutin koneen ja hetkisen kuluttua pariisinrohne alkoi käryämään uhkaavasti! Kiireesti kaapeli irti,savu hälveni..Säädin on juuri tuo “yksitolppainen” mekaaninen malli. sitten urheasti kaapeli kiinni akkuun ja kokeilemaan johtoja laturin per.siisiin, niin kipunoi voimallisesti. sitten säädin auki ja kärkien ropelointia niin kipunointi hävis! oliskohan tuo säädin ollu jotenki jukkelissa?
-
JulkaisijaArtikkelit