Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jep! on se vaan hieno viritys..Kulkimella jossa viritys on en ole ajanut vielä metriäkään, joten toiminnasta ei tietoa..Mitens asiasta kolmanteen olis semmoinen GERS nappi kojelautaan joka katkaisisi mangnetointivirran laturilta? Paljonkos saisi ohituksiin potkua? 🙂 Ainakin nelkun starttinappi sopis oikeen tiukkaan paikkaan kun ei viimeisilläkään voimilla meinais nousta mäkeä ylös.. kerssi se kai sekin !
Taas yksi kesä alkaa olla takanapäin! Edistystä sen verran että savut koneesta otettu, kori ovia lukuunottamatta kasassa,valot yms sähköt pelaa, jarrut muuten kasassa paitsi vielä ilmaamatta. Pieniä kommervenkkejä oli tuon konepuolen kanssa, huohotin mysteerin ilmanputsarille menevään letkunlähtöön unohtunut muovitulppa lienee aiheutti öljyvuodon brillitilkkeen välistä kun vähän kierrätti konetta…Mahtaakohan tuo brilli löytää paikkansa vai pitääkö purkaa? Niin ja tietysti pakopuolella vuotoa,kun nuo uustuotanto klemmarit on ihan sanonko mistä!Laittelen kuveja jahka kerkiän..
Jep, lantiovyöt noissa vanhemmissa on ollu.2cv6:sessa oli kaiketi ensimmäisiä 3 pistevöitä,mistä vuodesta lähtien en tiedä..
jep,multa moinen löytyy..onko asiaa pk-seudulle?
Lisäsin kuvia, projekti etenee..hitaasti! Mutta kuitenkin, kori on maalattu ja joitain irto osia myös. Ken kertoisi millä värinumerolla puskureitten,vanteiden ja valopukin väri löytyy? Puutteita on edelleen:jarrupääsylinteri,pitkä jarruputki,uudemman malliset takapään pohjaanlyöntikumit(oli korjauspelleissä erilainen kiinnitys),hyvät hehkulamppu umpiot(sais keltaiset lamput),myös hyviä ovia tarttis. Tuo nokkapelti oli ihan järkyttävä, lienee vauhdissa auennut tai puu kaatunut päälle..parempaa siitä en saanu vaikka kuinka naputtelin..niin ja jos jollain olis vanha johtosarja josta yhdistelemällä vanhan kanssa sais tehtyä..
voipi soitella, kotosalla ollaan!
löytyis täältä porkkalasta, iskemätön pari.Näin särkymisen uhalla voin lainata jos tarvitsijoita on..Näinhän se lienee että ei tavara lainassa parane.. mutta osaavalle käyttäjälle löytyy kyllä.tarvittaessa leikkuuöljyt mukaan ettei tärvelly.Tarviin meinaan itsekkin vielä omissa kulkimissa(2 kesken,toisessa toivoa,toinen aloittamatta). soittele 0400-715568
kutvosen kone?muuten hieno konstruktio..
Onhan tuo massaiskari helposti jumiutuva vanhemmiten..omasta avasin kaikki neljä millin laikalla päistä auki ja puntti ulos,oli toiset tiukassakin.Näyttää tuo korroosio olevan syypää myös tähän, kiinnityskohta turpoaa ruosteen takia “sisäänpäin” ja jumittaa koko kapineen. hiomarullalla ja hoonilla sai pari toimimaan, pari putkea sorvilla samanlaista ja kiinnitysrauta hitsillä kylkeen. hatut päihin hitsaten ja öljyt sisään ja vot, taas toimii.
kyllä se kesä meni nopeasti!! Nyt on menossa loksujen ja luukkujen sovittelu.josko ens kesänä pääsisi ajelulle..Maalitkin on jo hankittu!uusia kuvia muutama lisää ja seuraavan projektin ensikuvia myös!Tämä kaunotar nimeltä Greta..Muutti meille Hangosta,ei ollut kovin halukas, jarrutteli kaikilla pyörillä voimiensa tunnossa..mutta pienen pesun jälkeen näyttää jopa ryhdikkäältä 😀 =silmänlumetta,edestä onpi runko niksahtanut poikki. laitoin puupalikat pohjaanlyötikumien väliin ettei maha ota maahan kiinni 😳 No rouva sitten odottelee että nuorempi valmistuu ensin..huomatkaahan etevä latausysteemi greetassa 😀 )Eikös ole etevä!!
Ja onpi nimeltään Greta. Haku käynnistyy piakkoin. Tulee 2cv nelkun kaveriksi kirkkonummelle. Greta on hiukan allapäin,runko aikasen laho.kori ei mahdoton, ikkuna asiaa en edes huomannut ,olisiko jälkiasennus? moottori pyörii,puristus heikkoa,imusarja irti,muutakin saattaa puuttua..Mutta Ehdottomasti entistetään ajoon eikä pureta osiksi ympäri maata!Lienee alkuperäinen Hankolainen, kuka tunnistaa?Toki olen paljon autojen kanssa vuosia askarelleena nähnyt, mutta Gretan latausjärjestelmä on ihan omaa luokkaa! Tasuri laturi (ehkä kuplan)lootan päällä poikittain ja hihnaveto oikeasta jarrurummusta jonka päälle väsätty hihnapyörä 😀 .Kiirettä pitää kulkimella että saa akun täyteen..laittelen kuvia projektiosioon kun kerkiän..
jep,kiitos tiedoista!
tuleeko kontin lattiapelti alunperin kiinni tuohon “alahuuleen” vai valopellin sisäosaan?alkuperäisiä ei juuri ole mistä näkis..
tulipas äkkiä ,kiitos vaan! se oliniin lähellä..en oikein arvannut ydistää ratatestiä–takavaloihin.kiitos kumminkin!
Eipä taida olla kun poistettu rekisteristä 12/84..siitä maalista että tuntuis olevan ainakin joissain pelleissä sinkitys ton mustan maalin alla? jos ei kunnolla putsaa mustan alla olevaa harmaata kerrosta niin ei oikein tahdo hitsaaminen onnistua? kuitenkin ajattelin sitä vaan vähän karhentaa ja ruiskuttaa inertaa päälle, kai se siinä pysyy..ja kesäpelihän siitä tulee.ainakin runkoon laitoin inertan rapidia ja teollisuus temaa mustana runsaasti. ja sitten massat vielä tulee päälle. ja öljyä on sisällä.luulis mun keinahtelut kestävän 8)
-
JulkaisijaArtikkelit